Arsimi për fëmijët me nevoja të ndryshme
arsimore mund të organizohet në shumë mënyra përkundër dallimeve organizative,
kulturore, ekonomike, etj, pasi zhvillimi i mekanizmave për “shkollën për të
gjithë” nuk ndodh vetvetiu. Ky proces kërkon angazhim të madh dhe bashkëpunim
me organizma të ndryshëm. Arsimi gjithëpërfshirës do të thotë që të ofrohet
arsimim për fëmijët me nevoja të veçanta brenda sistemit arsimor të rregullt në
klasë me fëmijët e tjerë.
Aktualisht në Kosovë, përfshirja e nxënësve me
nevoja të veçanta në arsimin fillor është një sfidë që kërkon përpjekje shtesë,
trajnime, motivim, një nivel të mjaftueshëm ndjeshmërie dhe durimi. Gardner
(2005) konkludon se: “bindjet, normat, apo vlerat ndikojnë në ngritjen e rolit
të mësimdhënësit në klasë, qëndrimin e tij ndaj fëmijëve dhe procedurat që ai
përdor ndihmojnë për t'i kualifikuar format e duhura të mbështetjes arsimore në
një proces gjithëpërfshirës. Sfida nuk është në klasifikimin e personave të
aftë dhe më pak të aftë, por në zhvillimin e tyre në përputhje me aftësitë
individuale"
Duke përfshirë fëmijët me nevoja të veçanta në
shkollat e rregullta mund tëDuke përfshirë fëmijët me nevoja të veçanta në
shkollat e rregullta mund të arrihet:arrihet: socializimi i fëmijëve me aftësi
të kufizuara; integrimi i fëmijëve me aftësi të kufizuara; qëndrim pozitiv i
mësuesve drejt integrimit të fëmijëve me aftësi të kufizuara; rritja e fëmijëve
me nevoja të veçanta në mjedise natyrore; pranimi i diversitetit; zhvillimi i tolerancës; guximi në kërkimin dhe
marrjen e ndihmës nga të tjerët; zhvillimi i një personaliteti të plotë; forcimi
i personalitetit të fëmijëve me aftësi të kufizuara forcimi i marrëdhënieve
“unë mund .. Guxo!Guxo!
Arsimtari gjithëpërfshirës ka shumë role:Arsimtari
gjithëpërfshirës ka shumë role: Të punojë me
profesionistët tjerë në shkollë; Të konsultojë
dhe të mbështesë stafin; Të planifikojë, të realizojë dhe të
monitorojë zhvillimin e arsimit të fëmijës së bashku me arsimtarin e klasës; Të ofrojë mbështetje konkrete në mësimdhënie gjatë orëve të mësimit; Të ofrojë mbështetje konkrete; si të organizohet mësimdhënia në klasë, çfarë
materialesh të zhvillohen dhe të shfrytëzohen, si të përdoren mjetet mësimore
ndihmëse, çfarë të merret parasysh në lidhje me mjedisin; Shërben si urë- lidhëse ndërmjet stafit të shkollës dhe stafit të specializuar
të komunës
Puna në klasë me fëmijët me nevoja të veçanta
arsimore: Fëmija me nevoja të veçanta arsimore ndjek mësimin në klasë të
rregullt. Arsimtari gjithëpërfshirës e mbështet fëmijën apo një grup të vogël
të fëmijëve gjatë orëve të mësimit; Orët e mësimit (qëllimet dhe aktivitetet)
planifikohen paraprakisht në bashkëpunim me mësuesin e klasës për të mbështetur
arsimimin dhe bashkëpunimin ndërmjet fëmijëve; Intensiteti i mbështetjes bëhet
në përputhje me nevojat; periudha më të gjata apo më të shkurtra kohore, p.sh.
faza kalimtare; Arsimtari gjithëpërfshirës dhe ai klasor ndërrojnë edhe rolet
në mesin e të gjithë fëmijëve; PIA (Plani Individual Arsimor) i fëmijës
përcillet dhe rivlerësohet. Puna ndaras nga klasa me fëmijët me NVA (nevoja të
veçanta arsimore): Ofrimi i mbështetjes speciale ekziston kryesisht në klasat e
rregullta, mirëpo në disa raste edhe në mjedise të ndara; Fëmija ose një grup i
vogël i fëmijëve me NVA disa orë mësimi i zhvillojnë ndaras nga e gjithë klasa
e tij ose e tyre; Nxjerrja e fëmijëve nga klasa duhet të ketë një kuptim te
veçantë dhe një bazë të thellë individuale, që vlerësohet në vazhdimësi; Qëllimet
dhe aktivitetet për “mësimdhënie ndaras” duhet të planifikohen me kujdes në
bashkëpunim me arsimtarin e klasës; Arsimtari gjithëpërfshirës e shkëput
nxënësin nga klasa me një qëndrim pozitiv;
Mësimdhënësi në gjithëpërfshirje 11 Akomodimi në
klasë 22 Raporti prind-mësues 33 Modifikimi i detyrave dhe testeve 44 Bashkëp.
me mësuesin e rregullt 55 Integrimi në klasë Kujdeset, sa funksionon:
Sfidat Sfidë për mësimdhënësit gjithëpërfshirës
mbetet: kalimi i kompetencave për mbikëqyrje dhe administrim nga MASHT-I në
Zyrat e Arsimit Rajonal; Numri i madh i nxënësve në shkollë p.sh. në shkollën
fillore “Ismail Qemali”në Prishtinë janë gjithsej 2300 nxënës e prej tyre 40
nxënës me nevoja te veçanta arsimore dhe vetëm një mësimdhënës
gjithëpërfshirës; Krijimi kushteve fizike brenda shkollës; q
Trajnimet adekuate për stafin e shkollës që një pjesë te kompetencave të
mësimdhënësit gjithëpërfshirës ti kenë dhe ti marrin edhe mësimdhënësit e
rregullt; Vetëdijesimi i stafit udhëheqës të shkollës për procesin e
gjithpërfshirjes dhe rolin e mësimdhënësit gjithëpërfshirës në shkollë; Bashkëpunimi
i qendrave burimore me shkollën gjithëpërfshirëse në nivel më të mirë; Përcaktimi
i rolit të asistentëve privatë (asistentët privatë që paguhen nga prindërit e
nxënësve me nevoja të veçanta arsimore për kujdes të fëmijëve të tyre në klasë)
SfidatSfidat